Comença a notar-se un cert reverdiment per les pluges, i els arbres i arbusts plantats a ran de la riera des del C/ 11 de setembre i fins la ITV. Tot i que han de passar anys per a que l'espai es pugui considerar restaurat, atès l'impacte de les obres d'ATLL va ser sever, arrasant-lo, tot i estar dins el marc de protecció del Parc de Collserola. Aquest sector certament ja estava degradat abans i no feia gaire goig. Tot i estar en un lloc privilegiat, a ran de riera, es pot dir que el sector estava abandonat com un solar i només s'hi practicava les neteges ocasionals. És el moment doncs que aquest tram d'1 km es transformi i reverdeixi i es converteixi en una esplèndida porta del parc natural.
La molt bona notícia és el fet que des de fa un parell de mesos torna a rajar aigua per la riera, (que procedeix de les infiltracions de dins el túnel d'ATLL i que fins aleshores anava directament a claveguera). La no tant bona és que només ho fa en un tram naturalitzat de 80m, ja que la resta passa per la cimentada canalització de la riera a ran del polígon industrial. L'aigua és font de vida i fa que la biodiversitat es multipliqui, costa d'entendre el perquè el punt de desguas de l'aigua està uns 2m per sobre de la riera, quan sembla lògic pensar que es podia haver triat una sortida uns 80 o 100 metres més enrere per augmentar la longitud de l'espai fluvial natural. Suposem que tot és fruit de la improvisació i farem el possible per a reclamar que es facin les actuacions necessàries per millorar aquest espai.
Un problema afegit en temps de crisi és que de moment ATLL no paga la compensació pactada, i l'altre, sembla ser que l'Ajuntament, segons apunta el tècnic responsable Antoni Anguera, prioritzarà quan pugui acabar de pavimentar el camí de la muntanya. Des del nostre punt de vista un nyap que desnaturalitzarà el que podria ser una pista forestal ben arreglada, però que fins ara és un tram de camí que es degrada ràpid pel gran nombre de vehicles i la velocitat excessiva a que circulen. Cal anar amb molta cura en com gastar-se els diners i la pavimentació és molt més cara que altres opcions més naturals com estrènyer la pista i compactar-la bé.
Per altra banda i aclarint l'entrada publicada el 20 de febrer d'enguany, les restauracions a l'entorn de la galeria A d'ATLL entre can Baró i can Fatjó, i del tram del camí de la Muntanya, les plantacions que van fer les empreses per l'adjudicació de l'Ajuntament tenien dos anys de garantia. Ara estem en el segon any i falta reposar algun arbre davant la galeria A que no ha brotat, això sembla que es farà en breu. Les canyes que es van retirar per adequar l'espai en alguns llocs estan rebrotant i segons Toni Anguera, es farà el que es pugui amb els pocs diners que compta per a posar-hi solució.
Aquestes obres, igual que el corriol dels ametllers i la restauració de can Baró, s'han fet comptant amb els diners que preveia el conveni ATLL-Ajuntament-Collserola que són 1200000 €, i les obres les ha fet l'Ajuntament i en el cas de can Baró el Consorci del parc de Collserola amb la supervisió de l'Ajuntament. Així doncs les obres ja estan pagades per l'Ajuntament i Consorci, i s'estan executant, però ATLL s'està endarrerint en el pagament...
Oleguer Farràs i Jané
CEPA / Alnus - Ecologistes de Catalunya
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Si vols pots expressar la teva opinió en el comentari...
També pots crear una nova entrada relacionada amb l'objectiu ambientalista o crític del Bloc, enviant un correu a oleguer.farras@gmail.com, opcional afegir una foto adjunta.