Vivim una civilització contradictòria, tenim avenços tècnics a dojo, però alguns d'ells són perillosos, com o fou el DDT, i es van fer lleis per prohibir-lo. Ara tenim el tema del cotxe i la contaminació, que segons en diuen els experts produeix més de tres mil morts a l'any a Barcelona i rodalies per exposició als contaminants. S'han pres mínimes mesures 80 quilòmetres per hora que han reduït un mínim la contaminació, ah... ha aparegut la demagogia partidista i la forta estima al rei cotxe d'aquesta "civilització" i ara s'anula.
Estimem més el cotxe que la salut?
Quan creixen les molèsties als infants, asmes i d'altres, moren més de tres mil persones, preferim anar corrent i multiplicar per tres, també, els accidents.
Un fort pesimisme envers el tipus d'humanitat que vivim en cau a sobre, pesa com una llosa, fa mal, pateixo pel futur dels nostres fills i néts i resto paralitzat.
Jordi Agulló i Guerra
Capitalisme i futur de la humanitat són incompatibles
Cal construir l'alternativa.
Estic amb tu, Jordi, era una mesura bona i -després d'un petit rebuig- els conductors ja s'havien acostumat als 80km i fins i tot es podia haver baixat encara més. Menys contaminació, menys accidents i fins i tot menys cues a les hores punta.
ResponEliminaPerò, no , tornem enrera, no ho puc entendre, per guanyar uns vots (que ja els tenien guanyats igualment).
Jo el pessimisme, el miro de convertir en activisme reactiu, és millor. No ens podem paralitzar i quedar-nos quiets com a víctimes indefenses. Aquestes incongruències del paradigma en que vivim, les hem de continuar denunciant.
ResponEliminaEvidentment la prioritat ha d'ésser la salut de les persones, i els polítics saben perfectament que a 120 kmh la contaminació duplica la que s'emet anant a 80 Kmh. Està científicament demostrat! El meu pessimisme en aquest cas, rau en pensar que aquest any es superaran els límits de contaminants molts més dies a l'any que els que fins ara es superava. I encara diré més. Cal saber que hi ha molts tipus de contaminants en l'aire que no es mesuren, i per tant, es desconeix la seva incidència en la mortalitat o malalties respiratòries.